UITLATEN
Wilt u uw uitlaat vervangen, of wilt u de werking van uw katalysator of roetfilter laten controleren? De specialisten van Boegie Carcenter hebben alles in huis om u van het juiste advies te voorzien en indien nodig uw uitlaat vakkundig te vervangen. Ongeacht het merk of de leeftijd van uw auto.

Uitlaat vervangen
Twijfel je over de werking van je uitlaat? Kom dan bij ons langs voor een vrijblijvende controle. Je hoeft niet direct een afspraak voor vervanging in te plannen, want wie weet valt de schade mee. Daarom doen wij graag eerst een inspectie. Kom dus gerust langs.Rijd niet te lang door met een kapotte uitlaat
Wij adviseren je om kapotte of versleten uitlaat(delen) gauw te laten vervangen. Niet alleen voor je veiligheid en rijcomfort, maar ook om door de APK te komen. Een uitlaat die niet gasdicht is, is namelijk een afkeurpunt tijdens de APK.Maak een afspraak voor uitlaatvervanging
Weet je zeker dat jouw uitlaat moet worden vervangen? Bel dan voor het maken van een afspraak.Twijfel je nog? Plan dan eerst een gratis en vrijblijvende uitlaatcheck in.
Wanneer moet ik mijn uitlaat vervangen?
In de loop der jaren kunnen er verschillende defecten of vormen van slijtage aan het uitlaatsysteem van je auto ontstaan. Mogelijke uitlaatdefecten en -slijtagevormen zijn:
A: Lekke pakkingen
De pakkingen die voor afdichting zorgen, kunnen gaan lekken.
B: Gebroken of afgescheurde ophangrubbers
Ophangrubbers kunnen als gevolg van uitdroging breken of afscheuren, waardoor het uitlaatsysteem of een gedeelte daarvan kan afbreken.
C: Losse of afgebroken scheidingsschotten of doorvoerbuizen
Scheidingsschotten en doorvoerbuizen in de dempers kunnen als gevolg van corrosie los gaan zitten of afbreken en daardoor een hinderlijke rammel veroorzaken.
D: Afgescheurde demperbeugel(s)
Demperbeugel(s), voor ophanging van de uitlaatdemper, kan als gevolg van corrosievorming afscheuren, waardoor de demper kan afbreken.
E: Corrosieslijtage van binnenuit
De agressieve zuren en condensvorming die bij het verbrandingsproces in de motor vrijkomen, blijven ten dele achter op de laagste punten in de uitlaatdempers en veroorzaken een verhoogde corrosieslijtage van binnenuit.
De pakkingen die voor afdichting zorgen, kunnen gaan lekken.
B: Gebroken of afgescheurde ophangrubbers
Ophangrubbers kunnen als gevolg van uitdroging breken of afscheuren, waardoor het uitlaatsysteem of een gedeelte daarvan kan afbreken.
C: Losse of afgebroken scheidingsschotten of doorvoerbuizen
Scheidingsschotten en doorvoerbuizen in de dempers kunnen als gevolg van corrosie los gaan zitten of afbreken en daardoor een hinderlijke rammel veroorzaken.
D: Afgescheurde demperbeugel(s)
Demperbeugel(s), voor ophanging van de uitlaatdemper, kan als gevolg van corrosievorming afscheuren, waardoor de demper kan afbreken.
E: Corrosieslijtage van binnenuit
De agressieve zuren en condensvorming die bij het verbrandingsproces in de motor vrijkomen, blijven ten dele achter op de laagste punten in de uitlaatdempers en veroorzaken een verhoogde corrosieslijtage van binnenuit.